Belirli Ticaret Sicili Belgeleri Mersis Üzerinden Verilmeye Başlandı.
Tüm dünyayı olduğu gibi ülkemizi de derinden etkileyen Covid-19 salgını karşısında ticaretin bağışıklığını dijitalleşerek güçlendirme hedefi doğrultusunda; Merkezi Sicil Kayıt Sistemi (“MERSİS”) üzerinden belirli belgelerin çevrimiçi -online- olarak güvenli elektronik imza ile verilmesine ilişkin Ticaret Bakanlığı ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin ortak yürüttüğü çalışmaların tamamlandığı ve yurt genelinde çeşitli ticaret sicil müdürlüklerinde hizmete alındığı bilgisi, MERSİS ve ilgili ticaret sicili müdürlükleri internet adreslerinde duyurulmuştur.
Bu doğrultuda; önceden ilgili kurumlardan fiziki olarak gerçekleştirilen başvurular yoluyla temin edilen aşağıdaki belgelere, yalnızca MERSİS hesabı aracılığıyla ve e-imza ihtiyacı olmadan elektronik ortamda erişim olanağı sağlanmıştır:
- Ticaret Sicil Tasdiknamesi
- Merkez Nakli Belgesi
- Şube Açılış Belgesi
- İflas Konkordato Belgesi
Söz konusu belgelere ilişkin talep adımları aşağıdaki gibidir:
- Şirket / işletme / kooperatifi temsile yetkili herhangi biri tarafından https://mersis.gtb.gov.tr’ye MERSIS kullanıcı bilgileri ile giriş yapılır. Talep sırasında e-imza zorunluluğu bulunmamaktadır.
- “Başvurular” sekmesinden “Belge Başvurusu”na girilerek belge talep edilecek şirket / işletme / kooperatif seçilir.
- Talep edilen belge ve talep gerekçesi yazılarak kaydedilir.
- Başvuru özetindeki “Belge Ödeme İşlemleri”ne giriş yapılarak sanal pos aracılığı ile ödeme yapılır.
- Ödemesi yapılan belge talebi Ticaret Sicili Müdürlüğü onayına düşer.
- Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra belge, Ticaret Sicili Müdürlüğü yetkilisi tarafından güvenli elektronik imza ile imzalanır.
- Talep sahibi imzalı e-belgeyi “Belge Başvuruları” adımından indirerek yazdırabilir.
Ek olarak; belge taleplerinin iş günlerinde ve mesai saatleri içerisinde gerçekleştirilmesi gerekliliği belirtilmiştir.
Bununla birlikte; ticaret sicili müdürlüklerine fiziki olarak gerçekleştirilecek belge başvuruları bir süre daha karşılanmaya devam edilecek olup gerçekleşebilecek değişiklik ve güncellemeler kapsamında ticaret sicili müdürlüklerinin ilgili hususa ilişkin uygulamaları takip edilmelidir.
İlgili hizmetin sunulacağı Ticaret Sicili Müdürlükleri ve hizmet başlangıç tarihleri aşağıdaki gibidir:
Ticaret Sicili Müdürlükleri | Hizmet Başlangıç Tarihi |
ANKARA | 14 Mayıs 2020 |
İZMİR | 2 Haziran 2020 |
İSTANBUL | 9 Haziran 2020 |
Adana, Aksaray, Amasya, Söke, Ayvalık, Bandırma, Edremit, Gemlik, İznik, Çanakkale, Biga Çorum, Edirne, Gaziantep, Nizip, Antakya, Yalvaç, Ödemiş, Kahramanmaraş, Develi, Kocaeli, Gebze, Ilgın, Mersin, Tarsus, Bodrum, Fethiye, Nevşehir, Samsun, Sinop, Boyabat , Çorlu, Çerkezköy, Of, Devrek | 10 Haziran 2020 |
BURSA | 12 Haziran 2020 |
DİĞER TİCARET SİCİL MÜDÜRLÜKLERİ | Çalışmalar devam etmektedir. |
Söz konusu hizmet ile ticaret dünyası aktörleri nezdinde meydana gelebilecek aksaklıkların önüne geçebilme ve zaman tasarrufu sağlayabilme adına önemli bir atılmıştır.
Şirket ile ticari işletmelerin kayıt, değişiklik ve terkin işlemlerinin elektronik ortamda yürütülmesi ve ticaret sicili kayıtları ile tescil ve ilan edilmesi gereken içeriklerin düzenli olarak depolanarak elektronik ortamda sunulması ile tüm tüzel kişilikler ve diğer ekonomik birimlerin tekil numara ile bir sistemde birleştirilerek kamu kurumlarının tüzel kişiliklerle ilgili ihtiyacı olan bilgilerin tek noktadan sağlanması fonksiyonlarını icra eden MERSİS sistemine ilişkin daha fazla bilgi için kullanma kılavuzuna şuradan ulaşabilirsiniz.
Belirli ticaret sicili belgelerinin MERSİS üzerinden verilmesi hizmetine ilişkin duyurunun tam metnine ulaşmak için lütfen tıklayınız.
MORAL & PARTNERS
Karaca Kacar, Kıdemli Avukat
Burak Batı, Stajyer Avukat