Rekabet Kurulu (“Kurul”) tarafından çevrim içi reklamcılık alanına ilişkin güncel gelişmelerin takip edilerek sektördeki rekabet sorunlarının tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesi amacıyla “Çevrimiçi Reklamcılık Sektör İncelemesi” (“İnceleme”) başlatıldığı, 6 Mart 2021 tarihinde Rekabet Kurumu’nun internet sitesinde duyuruldu.
Kurul, yapmış olduğu Duyuru’da çevrim içi reklamcılık sektörünün karmaşık pazar yapısına dikkat çekerek, dünya ile birlikte ülkemizde de geleneksel kanallardan dijital ortama yönelimin artmasıyla, bu sektörün önemli bir pazar haline geldiğini belirtmiştir. Kurul ayrıca Rekabet Hukuku açısından sektörde bulunan teşebbüslerin sahip oldukları veri büyüklüğü ve pazar gücünden dolayı rekabet karşıtı endişelerin varlığından bahsetmiştir.
Yukarıda açıklanan sebeplerden dolayı Kurul; sektörde bulunan sorunların tespiti, mevcut Rekabet Hukuku düzenlemelerinin yeterliliği ve sektöre ilişkin ek düzenlemelerin gerekliliğine yönelik olarak İnceleme yapılmasına karar vermiştir.
İnceleme kapsamında Kurul sektörde yer alan teşebbüslerle görüşerek ve gerektiği halde çalıştaylar düzenleyerek İnceleme’yi sonuçlandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca, sektör hakkında görüşlerini iletmek isteyen kişilerin de Duyuru metninde yer alan bağlantı ile 21 Haziran 2021 tarihine kadar Rekabet Kurumu’na sektöre ilişkin görüş ve tespitlerini iletebilmeleri mümkündür.
İnceleme’nin tamamlanması akabinde, bu konuda Rekabet Kurumu’nun atacağı adımlar önem kazanmıştır. İnceleme sonuçları uyarınca birtakım firmalara yönelik soruşturma açılması veya mevzuatta rekabetçi endişeleri sonlandıracak bazı değişiklikler yapılması beklenebilecektir.
Duyuru’nun tam metnine ulaşmak için, lütfen
tıklayınız.
Nur Duygu Bozkurt Kadirhan, Kıdemli Avukat
Burak Batı, Avukat