“Koronavirüs (“Covid-19”) tüm dünyayı etkisi altına almaya devam ederken ticaret dünyasında salgının olumsuz yansımalarını en derinden hisseden alanlardan birisi olan perakende sektörü, Covid-19 sarmalında çalışanların sağlıklarını koruma, müşterilerini memnun etme ve bu zorlu dönemi minimum kayıpla atlatma amacıyla kurguladıkları planları hukuk filtresinden geçirmeye de özen göstermek durumundadır.
Buna ilişkin olarak da sektörü geniş anlamda değerlendirmek ve farklı kolları yönünden Covid-19 etkilerini en aza indirmek amacıyla önlem ve tedbirlerin alınması gerekmektedir. Hem hukuki hem ticari anlamda yapılacak olan bu değerlendirme kapsamında birden fazla konu ortaya çıkabilmektedir. Bu doğrultuda; hukuki ve mümkün olduğunca ticari bir bakışla müşteri yönetimi, insan kaynakları ve mağaza operasyonlarında oluşan problemleri çözme ve salgın sonrası sürece sağlıklı bir şekilde geçiş yapabilme hususlarına ilişkin alınabilecek önlem ve tedbirlere ilişkin değerlendirmelerimiz (i) Tüketici Etkileşimi, (ii) ISG Önlemleri, (iii) Elektronik Ticaret ve Uyum, (iv) Tedarik Zinciri Yönetimi, (v) Kira Sözleşmeleri, (vi) KVKK Uyum Süreçleri ve (vii) Yönetim Kurulu Üyelerinin Hukuki Sorumluluğu başlıkları altında toplanmıştır. İlgili başlıklar altında, çözüm önerileri ve değerlendirmeler yer almaktadır. Raporun tamamını indirmek için lütfen
tıklayınız.”